W dniach od 16 do 23 czerwca grupa uczniów „Keglika” pod opieką pani Agnieszki Sutuły, Beaty Szymańskiej i Małgorzaty Kaczmarek przebywała w Bukareszcie w Rumunii.
Celem wyjazdu był udział w konferencji naukowej podsumowującej badania naukowe prowadzone w ramach międzynarodowego projektu edukacyjnego SWIS. Brali w niej udział uczniowie ze szkół w Rumunii, Litwy, Hiszpanii i Polski wraz z opiekunami.

Program spotkania obejmował wykład inauguracyjny, który odbył się w Liceum Technologicznym w Bukareszcie. Przeprowadzenie doświadczeń z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, np. przenośnych spektrofotometrów. A także konferencje, w czasie której uczniowie prezentowali przebieg, wyniki i wnioski z przeprowadzanych w ramach projektu eksperymentów.

Tygodniowy pobyt zakładał również zapoznanie z ciekawym i pięknymi miejscami. W Bukareszcie zwiedziliśmy stare miasto i dzielnicę zwaną „Małym Paryżem”. Odwiedziliśmy również Muzeum Techniki, w którym uczniowie zapoznali się z działaniem różnych urządzeń a także stworzyli swoje własne perfumy. Spacery po mieście napełniały nas różnymi doznaniami – chłonęliśmy zapachy, smaki i niezwykły klimat stolicy. Zachwycaliśmy się architekturą, sztuką i magicznym klimatem.

Odbyliśmy również długą wycieczkę po Rumunii – zwiedziliśmy najpiękniejszy zamek zlokalizowany w Peles, miasteczko znajdujące się na granicy cywilizacji – Braszów oraz zanany na całym świecie zamek Drakuli w Branie w Transylwanii.

Wyjazd pod względem naukowym i krajoznawczym był bardzo ciekawy. Zdobyliśmy nowe doświadczenia, wypełniliśmy głowy informacjami, nawiązaliśmy nowe znajomości.