W dniach od 27.11.2017 do 01.12.2017 odbywało się piąte Międzynarodowe Spotkanie w ramach projektu Erasmus + „PIE- Parent involvement in education – to get sweet results”. Tym razem wszyscy partnerzy udali do Rumunii, a dokładnie do miasta Hirlau. Pierwszego dnia uczestnicy spotkania zostali powitani przez uczniów Liceul Technologic w tradycyjnych strojach ludowych oraz chlebem i solą. Po krótkim przemówieniu Pani Dyrektor oraz Koordynatora projektu rozpoczęło się zwiedzanie szkoły, poszczególnych sali lekcyjnych, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć, jak rumuńscy uczniowie przygotowują się do wykonywania zawodu stolarza, mechanika samochodowego, krawca oraz informatyka.

Drugiego dnia wyruszyliśmy do Brany, w której znajduje się słynny zamek Draculi. W trakcie podróży mieliśmy okazję zwiedzić miasto Brasov, które jest ósmym co do wielkości miastem w Rumunii. Kolejnego dnia wybraliśmy się z wizytą do Draculi, najbardziej znanego zamku w tym zakątku Europy. Jest to średniowieczny zamek w Branie w Siedmiogrodzie. Wzniesiony został na pograniczu z Wołoszczyzną i był ważnym punktem obronnym. Od 1920 pełnił funkcję rezydencji letniej królowej Rumunii Marii. Przejęty przez komunistyczny rząd Rumunii w 1947, powrócił w 2006 do spadkobiercy ostatniego właściciela, Dominika Habsburga, który wystawił obiekt na sprzedaż. Obecnie w zamku mieści się muzeum historyczne.

Dzięki książce Brama Stokera zamek uchodzi za siedzibę wampira Draculi, choć prawdopodobny pierwowzór tej postaci, Wład Palownik, nigdy w nim nie mieszkał.

Czwarty dzień naszego pobytu w Rumunii spędziliśmy ponownie w Hirlau, gdzie braliśmy udział w zajęciach szkolnych. Następnie omawialiśmy kwestie projektowe, dotyczące kolejnego spotkania na greckiej wyspie Chios oraz realizację zadań projektowych.

Nasz pobyt w Rumunii zakończył się zwiedzaniem miasta Iasi, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć piękny Pałac Kultury, katedrę katolicką i grekokatolicką.