W dniach od 14 do 16 maja uczniowie klasy 2A oraz 3 odbyli wycieczkę szkolną do Pragi połączoną ze zwiedzaniem Kotliny Kłodzkiej.

Dzień 1
Pierwszego dnia uczniowie mieli możliwość w towarzystwie przewodnika zwiedzić Twierdzę Kłodzko – fortyfikację obronną z XVII wieku. Podczas spaceru po starówce podziwiali zabytkowy Ratusz miasta Kłodzk. W drodze do pensjonatu zatrzymaliśmy się w Muzeum Papiernictwa mieszczącym się w starym młynie, w którym nasi uczniowie zgłębili historię powstawania papieru oraz wiele technik jego produkcji. Dzień pierwszy zakończyliśmy spacerem w miejscowości naszego zakwaterowania Duszniki Zdrój.

Dzień 2
Wcześnie rano wyruszyliśmy na podbój Pragi.
Po dotarciu na miejsce rozpoczęliśmy od zwiedzania królewskiej dzielnicy Hradczany. W niej odwiedziliśmy kilka kościołów. Po drodze uczniowie widzieli siedzibę Parlamentu Europejskiego oraz Zamek na Hradczanach. Dzieci miały okazję obejrzeć z bliska zmianę warty przed głównym wejściem przez żołnierzy. Wewnątrz kompleksu zamkowego przed Złotą Bramą był czas na zdjęcia.
Podczas spaceru w sercu miasta udaliśmy się w kierunku pochodzącego z XIV wieku mostu Karola i kontynuowaliśmy nasze zwiedzanie aż do rynku w Pradze. Po czasie wolnym ruszyliśmy w drogę powrotną do Dusznik Zdrój.

Dzień 3
Obraliśmy kierunek Moraw by udać się na „Spacer w Chmurach”. Niestety ze względu nieczynnego wyciągu musieliśmy zmienić plany i rozpoczęliśmy podróż w stronę Środy. Zatrzymaliśmy się we Wrocławiu gdzie przeszliśmy spacerem na Stary Rynek, by uczniowie mieli możliwość zwiedzić Starówkę. Ostatnią atrakcją naszej wycieczki był rejs statkiem po Odrze.
Mimo zmiennej pogody nam humor bardzo dopisał.
Poniżej kilka zdjęć z wycieczki: